måndag 27 februari 2012

Sen rapport

Som sagt deltog jag i första "riktiga" loppet i lördags. Kantvind, hyggligt väder, bergsfri profil, och holländska döds längtande cyklister stod på agendan för dagen. Efter en något misslyckad och chockerande start på loppet, för egen del, började jag jobba mig in i det. Och med 50-60km kvar att köra trodde jag att jag satt med i den grupp på 20-man, som skulle göra upp om det. Dock trodde lite väl många i gruppen det, vilket gjorde att tempot sänktes ju närmare mål vi kom. Med 10km kvar hade det som var kvar av klungan ätit upp oss och det hela slutade med en klungspurt där vi ifrån UK Youth fick in Chris Opie placerad på en sjätte plats. Vilket var en ok start, speciellt då vi körde bra hela dagen och var med och skapade tävling av det hela! För egen del känns det att man inte är i någon superform, men planen är att den ska komma så småningom. Nu blir det några dagar hemma innan det är dags att packa väskan igen, för GP Lillers på söndag... om jag hunnit packa upp den vill säga.
Mer resultat, bilder, filmer mm ifrån racet, finns att hitta här http://www.stervanzwolle.nl/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar