måndag 19 mars 2012

Tourangelle

Loppet startade med ett rätt högt snitt, vilket mina otävlade ben inte gillade allt för mycket. Vi missade dessutom första utbrytningen och vi valde att gå upp och köra in det. När vi kom till nästa backe och försökte hålla igen tempot för att kunna fortsätta jakten efteråt, kom det attacker. Jag valde att gå med och helt plötsligt satt även jag i utbrytning. Varade inte så länge, då det samlades upp igen. Sedan gick det lugnt fram till lagningen, där jag försökte hitta en bra plats jämt utspridd bland oss andra i laget, vilket blev sist. Normalt inte dålig plats, men då ett franskt lag valde att bryta mot de oskrivna reglerna och attackera med hela laget var det inte en optimal plats. Den blev en lång jakt till toppen igen, då klungan var i molekyler. Efter 70 och med 30km till mål var jag upp i första klungan igen. Där hade vi två man och vi bestämde oss att köra för Yanto. Då det var 6 man före satte jag mig i spets och gjorde vad jag kunde. Det räckte inte, då vi inte fick så mycket hjälp. Det blev en topp-15,så inte så mycket att skriva hem om. Jag rullade i mål i slutet av klungan.
Bra sak att jag hade bättre ben emot slutet, så ska nog kunna fightas lite där uppe snart!
Dagens lopp genomfördes på denna skönhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar