söndag 6 mars 2011

En vecka kvar

Dagarna rullar på även här nere i Portugal och det slog mig igår att det är enbart en vecka kvar till första racet i Kroatien på söndag. Det är alltid lite speciell känsla att fästa fast nummerlapparna inför första loppet på säsongen, men det brukar vara först då jag inser att det är dags att det är ”allvar” och inte ännu ett träningspass. Är motiverad att se hur/om man har utvecklas under vintern. Jag vet ju på ett ungefär hur det gått med träning och hur mycket watt och timmar jag tryckt, men tävling är alltid tävling och det är egentligen det enda testet som räknas! … om en vecka vet vi.

En annan sak som slog mig var att för att få tävla behöver man en licens och som vanligt är jag ute i god tid med detta! Så sitter nu med den obligatoriska utbildningen som man måste genomgå i år för att få ut licensen. Kan inte säga att jag lärt mig något hittills, men tror att det kan vara lärorikt för många, speciellt yngre som kanske inte genomfört några tester ännu eller de som inte har haft så stor insyn i antidopingarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar