torsdag 27 januari 2011

Vilodag

Idag hade jag i stort sett planerat in en vilodag, då väderprognosen visat regn idag under senaste veckan. Och regn blev det, så jag är rätt nöjd med mitt val av dag. Jag var dock lite rädd för att jag skulle bli rastlös, så började dagen med en liten sovmorgon. Efter morgonkaffet, som delvis avnjöts i fönstret, kikandes ut på fyra (nåja tre, då den ena är ifrån Bergen) tappra cyklister, som gav sig ut i regn-/storm-vädret.

Då det var min och Mickes "köksdag" idag, vilket innebar att vi har stått för middag och undanröjning i köket, begav vi oss ut på shopping. Det handlades för en köttfärssås, med pasta och sallad. Vi höjde även ribban en snäpp och införde dessert, i form av chokladkakan, som kan ses här nedan. Detta satte fart på norrmännen, som sedan spenderade resten av kvällen för att hitta på en bra dessert till imorgon.

Efter mathandlingen begav vi oss ner till ett för tillfället turistdött Calpe för att käka lite lunch på ett lokalt hak. Efter det var det bara att sätta igång med mat och bak, så det känns som att dagen bara försvann. Imorgon skiner solen igen och då är det träning!











Ett exempel på vad man kan göra på vilodag...










...ett annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar