onsdag 23 mars 2011

Fuga!

Som jag skrev igår, så kunde dagens etapp bli rätt händelselös, om man satt kvar i klungan, så jag gjorde inte det. Kom iväg med två andra efter ca 25km, av de 194km som skulle avverkas. Dock hade tydligen ett av lagen lovat sin ”Dirre” i morse att ha med någon i dagens utbrytning. Så efter pisspausen i klungan gick de upp och började köra in oss, för att sedan attackera upp med två man. Det hade inte vi så mycket emot, då vi blev fem att dela på jobbet istället för tre. Det rullade på rätt bra, vilket det även gjorde i klungan, då vi aldrig fick ett större avstånd än 3 minuter, så blev lite katt och råtta lek. Som vanligt i sådana här självmordutbrytningar, så brukar man bli inkörd. Jag kände dock på slutet att jag hade en del krafter kvar, och när försprånget krympte lite väl mycket och vi i stor sett bara var tre som delat på jobbet de sista milen, valde jag att attacker med 25km till mål. Jag fick med mig en mindre dragvillig Italienare, men fanns inte så mycket vi kunde göra emot de 175 cyklisterna bakom, blev inkörda med knappt 10km kvar. Jag fick bra träning i alla fall, 170km i utbrytning med en snittwatt på 300.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar