torsdag 24 februari 2011

Krasch, backtest och tigersafari

Under dagens pass skulle "backtest" nr två avverkas, dvs först till toppen på samma backe som vi hade test på i söndags. Passet började dock inte så bra för min del, då jag utför några "serpor" får för mig att testa gränsen för vad däcken klarar av. Framdäcket har rullat 6 veckor här nere och börjar se lite torrt ut, så det var det kanske inte optimalt läge att göra det. Det släppte vid 48km/h ungefär, så nu vet jag! Resultatet blev, sova på vänstersida i natt, alltså en del skrubbsår, inte så farliga, dock på lite jobbiga ställen på fingrarna och insidan av händerna. Men som våran massör säger "Pain must hurt"
Efter lite avtorkning och byte av slang, så var det dags för test. Jag var inte speciellt motiverad, så bestämde mig för att "bara" sitta med och påpeka, om någon ville ha upp mig, att jag var skadad. Det fungerade och satt med Philip hela vägen upp, kunde ställa ut cykeln med 300m kvar och ta förstaplatsen. Kanske inte snyggaste sättet, men jag var ju skadad! Resten av dagen cyklade vi bort också, spanade in några tigrar upp i bergen, sedan hemma precis innan solen försvann för idag.

1 kommentar:

  1. Ja det finns inte så mycket som gör lika ont som smärta ;-). Hoppas att det är ok med dig.
    /Tony

    SvaraRadera