fredag 5 augusti 2011

Berg!

Idag skulle massa berg köras över och jag var inställd på en lång dag med "gruppetto"-körning. Dock var temperaturen något lägre idag och solen stekte inte riktigt lika mycket i backarna. Så kändes bättre än igår. Dock punkterade jag i roten av andra backen och trodde då att att det var dags att börja räkna på maxtiden, men efter en dryg halvtimmes jakt kom jag ifatt det som var kvar av klungan igen. Då hade vi två berg kvar, varav det sista var målgången. Vi hade med Filip i en grupp före fältet, så behövde mest följa hjul och plocka ner lite attacker, då vi var rätt nöjda. Caja Rural jagade i klungan, så det rullade på rätt bra och vi kom ikapp några som hade fått släppa ifrån de 20 tal, som var före, i den näst sista backen. Nu var det bara målbacken kvar och Filip fanns med där framme och körde in på en 10:onde plats. Jag kom in på 18:de vilket förmodligen är det bästa jag kommit på en bergsmålgång över 1400m. Totalt klättrade vi ca 2200m idag.
Avslutande etapp imorgon och det ser ut att bli favoritväder, regn och kantvind:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar