onsdag 24 augusti 2011

...vad fick jag för det...NADA!

I dagens race gick på attack ifrån start, då jag visste det skulle bli en hårt dag även i klungan. Vi blev 11 man, som mest hade en lucka på knappt 3 minuter. Efter ca 100km tyckte jag tempot började bli lite dåligt och att klungan närmade sig lite väl snabbt, så höjde det i en backe och kom iväg solo, men dumt, så väntade in de andra. Det visade sig att några hade blivit utbytta, då någon ifrån "original"-gruppen hade släppt och bla Mercato hade anslutit ifrån klungan. Detta gjorde att farten höjdes igen och vi hade va 2 minuter ledning med 50km kvar. Men samarbetet där började bli dåligt, då vissa hade trötta ben, så jag la på en liten ökning och fick med en Topsprt kille, som genast började erbjuda mig pengar för segern. Jag sa åt honom att vänta lite, då det fortfarande var 50km kvar. Vi blev sedan 4 man med 20km, då en Lotto och Mercato kom upp till oss. Men sista gången uppför en av backarna var det slut på det roliga. Då "mellangruppen" på ca 8 man kom ikapp och Leukemans hade skarvat ifrån klungan och ville köra tokfort, blev det svårt att hänga med. Vänder mig även bakåt och ser cyklister i front som absolut inte behöver jaga, vilket gör mig ledsen. Blir iaf inhämtad med ca 5-6 km kvar och kör slut på de sista krafterna jag har kvar för att förska komma ikapp de framförvarande och bädda för en spurt, åter igen till Roy, som blir 8:a.
Starkt kört av mig, men vad hjälper det när det står 92:a i resultatlistan!!!
Nu ska jag sova innan jag ska med flyget hem kl 06:00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar