lördag 30 april 2011

Changes of plans

Som cyklist får man vara beredd på att mycket av det som är planerat inte alltid blir som man tänkt sig. Det skedde lite oftare för några år sedan, när jag tävlade i Italien och Frankrike att omkastningar, om vilka tävlingar man skulle köra, träningsläger mm, kastades om eller försvann helt, utan någon större motivering. Nu har det hänt igen och inte helt oväntat är det Italienare med i bilden. Planen för någon vecka sedan var att köra Giro Friuli Venezia med landslaget. Men då deras hemsida inte hade uppdaterats och organisation inte var kontaktbar, fram till för någon dag sedan, så avlystes det hela ifrån landslagets sida. Då man inte ville chansa och arrangörerna av loppet hade problem redan ifjol med att få till loppet, så ett klokt val. Men igår blev det klart att de skulle köra loppet, hemsidan uppdaterad och allt verkar grönt. En något småstressad förbundskapten ringde upp mig på kvällen igår, berättade det och frågade om jag fortfarande var intresserad. Självklart sa jag! Så nu blir det ner till Italien och krossa nästa vecka, istället för att köra Ringerike och Norefjäll, som min "plan B" hade utvecklats till. Skönt, då vi är ett skönt gäng "Goa gubbar", som ska ner, vilket blir riktigt roligt!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar