fredag 8 april 2011

Circuit des Ardennes

Har idag kört etapp ett av Circuit des Ardennes, var full gas från start och det kändes helt ok, så följde med på många attacker. Efter ett par mil kom jag loss i en 30-mannagrupp!!! Så lite konstig utveckling av loppet och i sådana stora grupper brukar samarbetet inte alltid vara på topp. Det rullade på rätt bra, med ett avstånd på runt minuten hela tiden. Vid första bergspriset efter ca 80km stannade det dock av och klungan var ifatt. Jag försökte mig på att knipa bergspriset, men gick något för tidigt och fick smaka på en härlig syraattack! Efter det pep två fransmän iväg och det stannade av totalt. De han att få drygt 6 minuter innan FDJ tog tag i arbetet att köra in dem. Med 12km till mål kommer en backe där vi ser dem och jag lägger på en sista attack för att försöka komma loss. Vilket jag också gör, men tyvärr fick jag inte med mig någon och ensam mot den anstormade klungan var inte optimalt. Det blir klungspurt där jag inte hade speciellt mycket att säga till om, då dagens något för aktiva åkning gjorde sig påmind i mina ben.

Imorgon blir det lite längre backar, så blir ”hårddeff” fram till det, med vinegummi och nutella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar